Warto poznać obszary, na których to działania buzz marketingowe mają najlepszy wydźwięk. Bo w końcu jedną z najistotniejszych kwestii, jaką koniecznie trzeba wciąć pod uwagę przy planowaniu akcji promocyjnej w Internecie, stanowi dobór odpowiednich kanałów, za pomocą których to marketing szeptany będzie mógł zadziałać pełnią mocy. Do dyspozycji mamy np. fora internetowe oraz grupy dyskusyjne. Są to miejsca, w których to odbywa się większość rozmów tematycznych, dlatego też są one niezwykle chłonne oraz podatne na różne działania promocyjne. Bo to właśnie tu pojawia się ta największa ilość komunikatów sponsorowanych czy też linków i odnośników do stron. Jeżeli natomiast chcemy prowadzić działania takie jak marketing szeptany na forach internetowych oraz grupach dyskusyjnych, to warto przy tym pamiętać o tym, by: inicjować rozmowy w bardzo przemyślany, a także ciekawy, kreatywny sposób, wypowiadać się i to regularnie w sposób rzetelny, szczery, kulturalny i nieagresywny, a także odpowiadać na zadane nam pytania, rozwiewać różne wątpliwości i doprecyzowywać niejasne stwierdzenia. Ponadto nie należy tworzyć kilku fikcyjnych użytkowników, a także warto specjalizować się we wskazanym temacie oraz posiadać obszerną wiedzę w temacie marki czy produktu, odpisywać zarówno na pozytywne, jak i również negatywne komentarze oraz posługiwać się dokładnie takim językiem, jakiego to używa dana społeczność internetowa. Kolejne miejsce gdzie można prowadzić marketing szeptany to serwisy społecznościowe. Są to bowiem idealne miejsca, które to doskonale nadają się do kreowania swojego wizerunku firmy poprzez marketing szeptany. Wynika to z tego, że wpływ serwisów społecznościowych jest aktualnie bardzo znaczący. Użytkownicy właśnie tutaj dzielą się swoimi poglądami, zadają pytania, a także wymieniają się rożnymi opiniami, a poprzez to tworzą szum medialny wokół danej marki czy produktu. A zatem w tym przypadku wymagane staje się wyszukiwanie potencjalnych klientów, a także śledzenie postów na fanpage’ach tematycznych i w końcu inicjowanie wymiany szczerych komentarzy między internautami.